شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

هيات اتحاديه اروپا براي توسعه همکاري هاي علمي و فناوري به تهران مي آيد

فناوري - مغز

سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳:۰۰


اولين هيات اتحاديه اروپا در بخش علوم و فناوري وارد تهران مي شود و فردا -سه شنبه- با نمايندگان دستگاه هاي مختلف، پيرامون همکاري هاي مشترک در 22 موضوع تخصصي به بحث و تبادل نظر خواهد نشست.

وايمکس نيوز - اتحاديه اروپا اخيرا سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران را رسما به عنوان محور ملي ارتباطي و هماهنگ کننده همکاري هاي علمي و فناوري خود با مراکز تخصصي جمهوري اسلامي ايران انتخاب و معرفي کرد.
قائم مقام رئيس سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران در امور بين الملل در خصوص اولين اقدام عملي اتحاديه اروپا در رابطه با توسعه همکاري هاي علمي فناوري با جمهوري اسلامي ايران در دوران پسا تحريم، به خبرنگار علمي ايرنا گفت: کميسيون اتحاديه اروپا، 22 موضوع و زمينه تخصصي را براي همکاري هاي علمي فناوري با ايران مشخص و اعلام کرده است و از سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي درخواست کرد که همکاران اين طرح ها را مشخص کنيم که ما نيز اين کار را انجام داديم.
دکتر 'محمود مولي نژاد' افزود: اولين جلسه ميان اعضاي هيات اتحاديه اروپا در بخش علم و فناوري با نمايندگان 22 نهاد و سازمان ايراني که در زمينه طرح هاي مشخص شده فعاليت دارند، فردا 27 بهمن ماه به ميزباني سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران برگزار خواهد شد.
به گفته وي، زمينه هاي همکاري مورد توافق ايران و اتحاديه اروپا در حوزه هاي نانوتکنولوژي، بيوتکنولوژي، کشاورزي، هوافضا، امور مالي، بنگاه هاي کوچک و متوسط ، آينده پژوهي، جنبه هاي حقوقي علم و فناوري، فناوري هاي نوظهور، فناوري ارتباطات و اطلاعات، کارآفريني و آموزش، بهداشت و رفاه اجتماعي، ايمني غذايي و تحقيقات اقيانوسي و دريايي خواهد بود.
مولي نژاد يادآور شد: طبق توافقات اوليه، اقتصاد زيستي، انرژي هاي پاک، حمل و نقل هوشمند، تغييرات آب و هوايي، جوامع خلاق، امنيت شبکه هاي اينترنتي، دانش هسته اي، مراکز ترويج علم و علم در خدمت جامعه از ديگر محورهاي همکاري هاي آينده ايران و اتحاديه اروپا در عرصه هاي علمي و فناورانه خواهد بود.
وي تصريح کرد: در جلسه فردا، نقشه راه و برنامه هاي 22 دستگاه و سازمان ايراني که از طرف سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي به اتحاديه اروپا پيشنهاد شده اند، به هيات اروپايي ارائه خواهد شد تا نهايتا به پروژه هاي مشترک برسيم.
قائم مقام رئيس سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران در امور بين الملل با بيان اينکه اولين پروژه مشترک ايران با اتحاديه اروپا در قالب اين همکاري هاي جديد در زمينه 'غذا براي آينده' Food for future خواهد بود، توضيح داد: اولين گروه از کارشناسان ما به زودي به بروکسل اعزام مي شوند و در نشست اتحاديه اروپا در زمينه 'غذا براي آينده' شرکت مي کنند و به اين ترتيب، همکاران ما در اروپا در اين زمينه خاص مشخص خواهد شد.

 

منبع : ايرنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو